Dag 7

Na een ludieke laatste avond in Boston, en de nodige Grey Goose Wodka’s, is het geluid van de wekker om 5 uur ’s ochtends niet het meest favoriete geluid dat een mens kan horen. Gelukkig maakte de gedachte aan New York een hoop goed. Fris gedoucht, geschoren en met schone kleren (lees, zo snel mogelijk willekeurige kleding aangetrokken en zo laat mogelijk opstaan…) verzamelt het reisgezelschap zich om 6 uur voor de inmiddels vertrouwde Farrington Inn om de tot nu toe zeer geslaagde reis voort te zetten in the Big Apple.

Na een telronde en een briefing zet het gezelschap zich in beweging richting de T-line om ook die nog een laatste maal te gebruiken. Op de trein worden er nog meningen uitgewisseld met een gehandicapte man en zijn zeer intelligente vrouw (Ja, ze was echt intelligent, no joke). Hij weet ons te vertellen dat MacDonalds goed is voor ontbijt, Burger King voor lunch, en vervolgens een lekker steakhouse voor avondeten. Het houdt hem al jaren gezond! Fast-food is dus zo slecht nog niet…

Na aankomst op de busterminal van Boston begeven we ons richting de Lucky Star bus die ons van Boston naar New York gaat brengen. De busrit zelf verloopt relaxed. Bij instappen is men nog redelijk actief, maar na het instappen valt het grootste gedeelte van het reisgezelschap snel in slaap. Halverwege maakt de bus nog een korte stop bij de Burger King om vervolgens al snel de buitenwijken van de Big Apple binnen te rijden. Na korte tijd stopt de bus, en met een mooie achterwaartse file parkeer beweging komen we aan in New York, Chinatown, waar Cindy en Ines ons op staan te wachten.

Na een korte metro rit komen we aan bij het Hostel in de beruchte wijk Harlem. Het duurt niet lang voordat A-Eskwadraat zich hier heeft gesetteld, en al snel hebben we veel bekijks van de lokale bevolking. Omdat het hostel nog niet klaar is voor onze aankomst maken we een korte tour richting de belangrijke plaatsen rondom het hostel, om vervolgens met z’n allen de kamers te betreden en in te richten.

Het uiteindelijke doel van de dag is om aanwezig te zijn bij de wereld beroemde St. Patrick’s Day Parade die (als zijnde ’s werelds grootste) ieder jaar in New York wordt gehouden. Een korte metro rit en hike te voet verder komen we daar dan ook aan. De parade zelf is een muzikaal spektakel waar veel bij wordt gedanst en gefeest.  Iedereen vermaakte zich prima bij de parade en kon genieten van ouderwets Iers feest. Na de parade is men vrij om te gaan en staan waar men wil.

Een selecte groep onder leiding van niemand minder dan Huub en Ad besluit richting Times Square te lopen om daar koffie te gaan halen. Dit loopt al snel uit in stoppen bij alle bijzonder dingen die worden gezien onderweg (zoals de M&M store). Eenmaal aangekomen op Times Square worden de nodige kiekjes geschoten en plaatjes vastgelegd. De volgende stap is eten, gezien dat het inmiddels al rond 7 uur is. Na een (te) lange wandeling langs verschillende blokken wolkenkrabbers wordt besloten om de metro te nemen richting Chinatown, om daar van de lokale Chinese cuisine gebruik te maken. Dit blijkt een goede zet te zijn. Na wat rondvragen door Ron en Roy komen we uit bij een vrij apart uitziende toko. Gelukkig blijkt het eten wel erg goed te zijn en vertrekken we na een lekkere Chinese maaltijd weer richting het hostel om de spullen te droppen en wederom terug te gaan om St. Patrick’s Day nog eens te vieren.

De metro ’s avonds richting downtown is een stuk minder gezellig als de metro richting downtown overdag. Gelukkig komen we zonder al te veel problemen aan daar waar St. Patrick’s Day gevierd wordt. Het is echter nog een vrij groot probleem geweest om een goede bar/club te vinden om de sfeer te proeven. Uiteindelijk is het wel gelukt en komen we uit bij een leuk tentje, een club met twee verdiepingen. Na enkele drankjes en wat encounters met de lokale dronken Ieren (wat nog lastig was door de harde herrie), en het aanschouwen van een stel zoenende dames, vertrekken we voldaan richting het Hostel. De metro die we nemen is metro D, waardoor we nog een tijdje moeten lopen. Harlem zelf valt op zich wel mee in het donker, zolang er maar normaal wordt gedaan tegen de lokale hangnegers. Vriendelijk knikken en niets zeggen en je komt een heel eind! Daar eenmaal aangekomen wordt snel het piepende stapelbed opgezocht om in slaap te vallen en voor te bereiden op weer een nieuwe dag in Amerika.

Ron & Jasper

Dit bericht is geplaatst in Daily Report, New York. Bookmark de permalink.

1 Reactie op Dag 7

1. Roel zegt:

Harlem is heel goed te doen, best wel veilig tegenwoordig, ik zou wel bij de Bronx wegblijven, dat is tegenwoordig de beruchte buurt van New York ;)